2013.10.24.
14:50

Írta: TheCompromiser

Szerintem nem...

Szerintem nem... - A fiatalok véleménye a kormányváltásról
(A kutatás eredménye érdekességképp szolgál, nem igazolt reprezentativítása)

Képernyőfotó 2013-10-12 - 21.44.22.jpg

A 18-25 év közötti fiatalok között elvégzett közvélemény kutatásom rávilágított, hogy az említett korosztály többsége szerint nem lesz kormányváltás 2014-ben. Ahogy a mellékelt ábra mutatja közel 77 % válaszolta azt, hogy Fidesz kormányzás marad az országban 2014 után is.

Hozzá kell persze tenni, hogy az eredmény nem feltétlen tükrözi a válaszadók pártpreferenciáját. Ennek ellenére tanulságos lehet a pártok erejére nézve. A választásokig hónapok vannak csupán hátra és jelenleg a fiatalok jelentős többsége érzi erősebbnek a Fideszt, mint bármelyik másik alternatív tömörülést.

De milyen következményeket vonhat a fenti eredmény maga után? Természetesen nem egyértelmű, hogy aki szerint nem lesz kormányváltás az a Fideszre fog szavazni, de mindenképpen felmerül a kétség, hogy egy "reménytelen" alternatívára szavazzon az adott személy. Egészen egyszerű sportból vett analógiával élve megfigyelhető, hogy az esélyesebb támogatottsága a legtöbb esetben jóval nagyobb, mint a vesztes pozícióban lévőknek. Persze ki ne szeretne a győztes csapatban lenni? Ez a jelenség főképp a bizonytalan szavazók körében lehet jellemzőbb, míg a biztos pártszavazók, csakúgy mint az esélytelenebb futball gárdák "B közepe" kitart a csapata mellett. Legalábbis egy darabig..

Mindez nem azt jelenti, hogy a helyzet nem fordulhat. A politikában kifejezetten nagy rizikóval rendelkezik egy-egy döntés, egy-egy üzenet. Kissé elcsépelt példával élve az őszödi beszéd után az MSZP pillanatok alatt elvesztette híveinek jelentős százalékát, biztosítva ezzel az azóta is tartó Fidesz előnyét.

A következő fél év pedig, bár a 4 éves ciklusnak csak a töredéke, de mindenképpen a legintenzívebb kampány időszakot jelenti. A mostani közhangulat is fordulópontot vehet, de ahhoz valószínűleg valami komoly dolognak kell történnie.

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://popolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr645597290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2013.10.25. 16:04:27

Szerinted reprezentatív volt a felmérésed bármilyen szempontból? Szerintem nem.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.10.25. 16:06:58

Ha sportfogatásról, Tippmixről lenne szó, akkor persze, az emberek biztosan az esélyesebb "versenyzőre" tennének, ez viszont pártpolitika.

Az említett példa pedig az öszödi beszédről talán elcsépelt, de nem igaz. Az MSZP népszerűsége ugyanis tényleg az öszödi beszéd idején kezdett csökkenni, de nem a beszéd miatt, hiszen az csak majd három hónappal később került nyilvánosságra. Nyáron a Gyurcsány-csomagok kezdtek jönni, vagyis egy régi vicc poénjával élve, akkor esett az MSZP népszerűsége, amikor a tavasszal odaígért póni helyett csak a lószart lapátolták a szavazók orra alá.

www.tarki.hu/kozvelemeny/partpref/megkerd.html

TheCompromiser 2013.10.25. 16:17:08

@OkoskaTo:rp: Köszönöm a kommentedet! Megkérdezhetem, hogy részt vettél-e a kutatásban?

szép új világ... 2013.10.25. 16:21:21

hovatovabb 400 ember megkerdezesere azt mondani, hogy a fiatalok ezt vagy azt szeretnenk eros tulzas (reprezentatitvitas kovetelmenye).
tessek megnezni a MAgyar Ifjusag 2012 idevago adatait
(www.kutatopont.hu).

TheCompromiser 2013.10.25. 16:26:42

@szép új világ...: Egyetértek, a szöveg megfogalmazása nem pontos, hogy a következtetéseimet a saját megkérdezésemből vontam le. Ezt azonnal javítani fogom és köszönöm az észrevételt. Arra viszont szeretnék rávilágítani, hogy a fiatalok nem feltétlen ezt szeretnék, a megkérdezés arra kereste a választ, hogy szerintük lesz-e

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.10.25. 16:32:35

Hát lehet, hogy így van. Csak kevés fiatalt ismerek, biztos szerintük sem lesz csak azt tudom, hogy nagyon szeretnék ha lenne és elmennek szavazni és nem a fideszre fognak szavazni.

szép új világ... 2013.10.25. 16:35:59

a szerintem nem-mel nincs is semmi baj (csak az indoklassal volt). mellesleg en koszonom a javitast.

egyebkent erdemes megnezni a magat reprezentativnak tevedo aktivfiatalok.hu kutatast, amelyik weben kerdezett meg 1500 embert. Na az se felel meg semmilyen modszertani kovetelmenynek, csak ok veres szajjal allitjak, hogy a jobbik a legnepszerubb.

TheCompromiser 2013.10.25. 16:36:19

@anyahajókabinajtóhajtogató: A cikkben nem foglalok állást egyik politikai tömörülés mellett sem, remélem nem sértettem meg a nézeteidet valamelyik mondattal. Senkit nem szeretnék buzdítani egyik irányba sem, csupán feltáró jelleggel írtam.

TheCompromiser 2013.10.25. 16:37:55

@szép új világ...: Köszönöm, eddig nem ismertem, de meg fogom nézni!

TheCompromiser 2013.10.25. 16:41:51

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): Köszönöm a kommentedet! Hibás volt a megfogalmazás, javítottam! Az őszödi beszéd egy hirtelen zuhanást okozott az MSZP aktív szavazói körében és rengeteg biztos szavazót vesztettek. Köszönöm még egyszer a korrekciót!

ex-dr. vuk 2013.10.25. 16:51:58

@Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye): ha ezen mulna a fidesz nepszerusege az beka segget nyalna alulrol... az igeretek es a megvalosulas kozotti szakadekot nezve.

bar vegulis par demagog baromsagon kivul a kormanyprogramjuk ennyi volt: gyurcsanytakarodj, valamint elmultnyolcev. Ezt nem nehez betartani :D

Szaudi Herceg 2013.10.25. 16:58:36

Mivel én a közvéleménykutatott korosztályon már kívül esem (már úgy értem: "túlkoros" vagyok), ezért(?) én másképp gondolom. Igenis szükség van mostmár a kormányváltásra.
Micsoda szemétség, hogy ezek nem akarják növelni az államadósságot??? Micsoda pofátlanság, hogy gazdaságot akarnak élénkíteni??? (úgyse sikerül, hehe, mert az előző 8 év "sikereit" nem tudják 4 év alatt tönkretenni... izé... tönkreélénkíteni)
Mi ez a hülyeség az új munkahelyekkel? Minek? Hova? Hát ki lesz akkor munkanélküli? Kinek fogjuk a segélyeket adni???
Igenis követeljük vissza az ilyen-olyan együtt-a-2014-a-Demokratikus-a-Kartával, szóval a jóég tudja hogyishíjjákot, a lényeg: régi fényében az MSZP-t.
Legyen ismét böszmeség és elkúrás! Hazudjanak reggel éjjel meg este! Jöjjenek a szakértők, a libaseftelők, dörmögje belügyminiszterként a Kuncze ismét, hogy ez minden csak nem közbiztonság. Jöjjön vissza Kóka, dübörögtesse a gazdaságot! Jöjjön a pannon puma! Medgyessyvel érjünk ismét "útelágaz-elázgazkozódás"hoz!
Pfff... rend, fegyelem... kisf@szom... jöjjön a Fodor oktatási miniszternek, hozzon magával minden buzit, ez kell az oktatásba, meg liberalizmus.
Legyen szabad a tanárverés!
Háromszoros hipp-hipp-hurráááá!

Netuddki. 2013.10.25. 17:15:31

@Szaudi Herceg: Az tény, hogy szar az ellenzék, de ebből sajnos nem következik, hogy az orbán rezsim jól csinálja a dolgokat. Elárulom, a 2/3-al sajnos észt nem kaptak 2010-ben.
A hazug propagandátokkal meg csak saját magatokat járatjátok le. Ezzel a mantrával nem lesz több szavazótok.

"Szaudi Herceg 0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban. 2013.05.30. óta tag."

Netuddki. 2013.10.25. 17:20:12

@TheCompromiser: Az már állásfoglalás, hogy nem raktad mellé a grafikont, hogy mennyien akarnak kormányváltást. Az sajna nem igazán érdekel, hogy a megkérdezettek szerint mennyire hisznek a kormányváltásban. Ezt ugyanis előre lehet borítékolni. Persze ettől függetlenül még lehetnek meglepetések...

TheCompromiser 2013.10.25. 17:25:25

@kovi1970: Sajnálom, ha így érzed és hogy nem érdekel így a post. Arról, hogy mennyien akarnak kormányváltást sajnos nincs adatom. Ha lenne oda raktam volna, hidd el.

depes 2013.10.25. 17:27:03

@Szaudi Herceg: A beakadt lemez alapján te nem túlkoros vagy, hanem túl kóros...

Szaudi Herceg 2013.10.25. 17:29:20

@kovi1970: igazad van. A kormány szar. Az ellenzék szar(mégszarabb?). A sehova sem sorolhatók (Jobbik, LMP, stb.) pedig szó szerint sehova sem sorolhatók... Akkor ne legyen senki.
Illetve de. Legyél te, mert te jobban tudod... De beszállnék én is. Hoznám a Nigériai Tábornok haveromat is, összedobnánk az éves GDP-t farzsebből. Kovi te hozhatsz pár jó csajt is, hogy elüssük a parlamentben az időt valahogy. Ha pedig megunjuk a sok b@szakodást, akkor bizalmi szavazással megerősítjük magunkat, aztán megy minden a régibe' ;-)

Szaudi Herceg 2013.10.25. 17:31:50

@depes: Ne személyeskedjünk kérem... ilyeneket én is tudok mondani, hogy te meg túl sok technokol rapidot szívtál tinédzserként a depes-mód koncert előtt(-közbe-után) :-P

rohamcickány 2013.10.25. 17:32:23

Sajnos szerintem sem lesz.. Miért lenne? Az ellenzék töketlen, az emberek nagy része kiábrándult a politikából, köztük én is. Orbánéknak ott van a több százezer hívó, akik el fogják cipelni a megvett szavazókat, akik egyébként el se mennének.. Szerintem 100% hogy nem lesz váltás.. A nagyobb bajnak azt tartom (és mondjuk egy ilyen felmérésre is kíváncsi lennék), hogy vajon megint 2/3-ot fognak-e szerezni.. Tippem, hogy igen, aztán majd megint verik a mellüket, hogy őket akarja mindenki.. Ez nekem azért furcsa, mert az utóbbi időben bárhol megfordulok, bárkivel beszélek, szidják a kormányt. De sajnos nincs alternatíva..

Mária 2013.10.25. 17:47:59

"A 18-25 év közötti fiatalok között elvégzett közvélemény kutatásom rávilágított, hogy"

Nem kellene fontoskodni, kicsim!

Írd inkább azt, hogy megkérdeztél pár embert a baráti körből.

Egyébként hány embert kérdeztél meg? Hol élnek, milyen iskolázottságúak, milyen jövedelmi viszonyok között?

Naugye.

Mária 2013.10.25. 17:56:12

Az hol van a lehetséges válaszok közül, hogy inkább igen, meg az, hogy inkább nem, meg az, hogy nem tudom megítélni?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.10.25. 18:10:13

Reálisan kell nézni a helyzetet, annak hogy Orbán és jelenlegi miniszterei vezetik az országot 2014-ben, kevés az esélye. A kommunisták már készülnek közéjük lövetni, és bármennyire is apró célpontok, párat biztos eltalálnak. Ha söréttel lőnek - nem hiszem hogy van eszük hozzá - nem is keveset. De Révész Máriuszt egész biztos. Ettől függetlenül még nyerhet a fidesz, de valami háttér figura fogja vezetni őket. Egy sötétben bujkáló fülkeforradalmár, S. Lajos vagy H. Árpi.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.25. 18:18:43

Kormányváltás max a jobbik részéről lesz lm3.biz/766982

@Mária: forrás fent

fefe79 2013.10.25. 19:02:17

Hát akkor csak szavazzon a sok kis hülye a Fideszre, aztán ne csodálkozzon, hogy anyagi okok miatt egyetemnek még csak a közelébe sem mehet majd. De hát az ország jobban teljesít, hurrá.

Bolsi Buster 2013.10.25. 19:19:22

Ez nem azt jelenti (jelentené ha reperzentatív lenne) hogy 2014ben nem lesz kormányváltás hanem azt hogy a fidesznek 30 évig 2/3-a lesz.

bigmax 2013.10.25. 19:22:16

a posztolónak:nem tudom ,hogy korban benne vagy-e a 18-25 -ben de ,hogy az agyad a fidelitasban szétkúrták abban biztos lehetsz.Valamit tanulnod kellene amíg végképp nem válsz agyhalott orbénává.

Foxtrotty 2013.10.25. 19:31:28

Uggyan már. A Jobbik nem jött még annyira fel, más pedig nem is fog

Bolsi Buster 2013.10.25. 19:32:22

@kovi1970: Álmodj cigánylány.

Annyian akarnak kormányváltást, ahogy a müegyetemi tömeg aránylik a hősök tereihez. Nem mintha a fidesz elhozta volna a kánaánt de a ballibek programjait végighallgatni is káros.

ben2 2013.10.25. 20:01:20

A győzelmi várakozás veszélyes lehet a kormányoldalra nézve, mert mozgósító hatása lehet az ellenzékre.
Kivéve, ha az amúgy kormányellenes választó jobban tart az ellenzéktől, mint a kormánytól. És itt pont ez a helyzet.
Nem szeretik a Fideszt, mert az élet szar, magasak az adók, utálják a keresztény lózungokat, és utálják, hogy beleugatnak a kultúrába és a médiába.
De mit várnak az ellenzéktől? Ennél is szarabb életet, mert a válságadókat is a lakosságra fogják hárítani, keresztény lózungok helyett antifasiszta lózungokat, és hogy beleugatnak a kultúrába és a médiába.
Azaz a bizonytalan választó nagyon szeretné, ha a jelenleginél egy jobb kormány jönne, de 2006-ban megtanulta, hogy ne az "ezeknél minden jobb" logika mentén döntsön, mert azt egyszer már megszívta.

TheCompromiser 2013.10.25. 20:10:54

@bigmax: Kedves bigmax! Általában meg szoktam köszönni a kommenteket. A tiédet sajnos nem tudom. Nemhogy nincs mit rajta megköszönni, de azt kell mondanom, hogy kifejezetten ízléstelen, amit írtál és sértő is rám nézve. Ha te a cikkből azt szűrted le, hogy én fidelitas tag vagyok, akkor elég sekélyes és egyszerű a gondolkozásod. Meg kell cáfoljalak: nem vagyok fidelitas tag:) De a lényeg nem is ezen van, hiszen ahogy mondtam PÁRTATLANUL írtam a cikket. Az, hogy te ilyen stílusban fejezed ki magad nagyon szomorúnak tartom és a tanulást neked is nagyon meleg szívvel ajánlom.

Dr.Bio74 2013.10.25. 20:22:04

Érdekes, akivel beszélek, majd mindenki azt mondja, hogy nem kell a fityisz többet, de nem tudunk mit csinálni, mert akkor is ők nyerik a választásokat.
He ?

Bolsi Buster 2013.10.25. 20:35:29

@Dr.Bio74: Normális emberek nem állnak veled szóba? Mit rontottál el?

Dr.Bio74 2013.10.25. 20:37:17

@Trollcsány rising:

Nemtom, pedig mostmá azorom is zsepibe fújom, meg figyelek, hogy ne köpjem le a beszélgető partner cipőjét se. Oszt mégis.

nick papagiorgo 2013.10.25. 20:54:41

A közv. kutatáshoz hozzá lehetne tenni, hogy hány embert kérdeztél meg, és mennyire reprezentatív.

De egyébként szerintem köze van a valósághoz. Mégha mások mást mondanak is.De ettől függetlenül valósnak tűnik, leszámítva az "én gyurcsányhívő vagyok, és szerintem akkorislesz" meg az "énbarátaim szerintislesz" meg ezek véleményét, ami aztán végképp nem reprezentatív :)

nick papagiorgo 2013.10.25. 21:04:59

Egyébként a "deakkorislesz" hívők figylemébe ajánlanám:
1. az egybesült baloldali ellenzék kb tizedannyi embert tudott magához vonzani okt 23-án, mint Orbán

2. azóta is azzal vannak elfoglalva, hogy "megehkkeltétek!Nem hekkeltük, a hekk különben is egy halfajta". Tehát abszolót nem a felelős ellenzék látszatát keltik.

Talán ez az ok.

TheCompromiser 2013.10.25. 21:12:03

@nick papagiorgo: "Én gyurcsányhívő vagy", "szerintem akkor is lesz" - Tolakodás nélkül szeretném megkérdezni, hogy ezt hol olvastad? Ha jobban megnézed az ábrát, ott megtalálod a válaszolók számát: 417. A kommented arról árulkodik nem olvastad el a bejegyzést.

high up! 2013.10.25. 21:14:36

@ben2: "mert a válságadókat is a lakosságra fogják hárítani"

Miféle válságadó??? Amit ma a fidesz a bankokra kivet, az évi 80 milliárd forint különadó (amit aztán azok úgyos visszahoznak a lakosságon, teccik tudni), na szóval ez a különadó finanszírozza az elit mintegy 400 milliárdos lenyúlását az egykulcsos szja-n keresztül a közösségi kasszából.

Ja, hogy 80 millíárd hogyan tudja a 400 milliárdot fedezni? Na kérlek úgy, hogy a hiányzó 300 milliárdot meg rajtatok, 90%-nyi alattvalói rétegen hajtja be a Orbanescu elvtárs.
Na kérlek, ez nem válságadó, hanem adóparadicsom ajándékozás az elitnek!!!

TheCompromiser 2013.10.25. 21:17:35

@Mária: 417= több, mint 11 focicsapat, majdnem 84 kosárcsapat, és még sorolhatnám. Én nagyon boldog lennék, ha ekkora lenne a baráti köröm. Biztos, hogy elolvastad a bejegyzést rendesen?

nick papagiorgo 2013.10.25. 21:29:21

@TheCompromiser: elolvastam a bejegyzést, de abból nem derül ki, mennyire reprezentatív. Az idézetesekre meg ld. pl. anyahajó, fefe, bigmax hozzászólását ("de lesz...").

Én cask annyit szeretnék mondani a magam szerény eszközeivel, hogy a közvéleménykutatásod egybvág más közvéleménykutatással, ill. a napi politika eseményeivel (tehát, ha egy kormánypárti eseményen kb 10x annyian vannak, mint egy ellenzékin, akkor a kormányváltás esélye, legalábbis kétséges).

Remélem, ez nem baj?

TheCompromiser 2013.10.25. 21:35:14

@nick papagiorgo: Egyáltalán nem baj, kifejezetten örülök az észrevételeknek. Nem neked ugrani akartam, mert teljesen kulturáltan fejtetted ki a véleményedet. Csak úgy értettem nekem címezted az idézeteket, erre kérdeztem rá. A cikk címe alatt kiemeltem, hogy a reprezentativitása nem igazolt, de azt hiszem 417 ember összesített véleménye, azért mindenképpen érdekes lehet.

Netuddki. 2013.10.25. 21:36:28

@Trollcsány rising: Látom azokból indultál ki akik azon a szép, napfényes őszi napon saját magukat szívatva inkább a balfasz megélhetési szónokokat választották. Persze lehet a fideszeseknek nemigen volt választásuk (muhaha!). De csak álmodozzatok fideszesek, a lepényhal meg utoljára...

Netuddki. 2013.10.25. 21:38:38

@Szaudi Herceg: Hát az irónia még nem az erősséged. De csak gyakoroljad, van még hova fejlődni...

Szaudi Herceg 2013.10.25. 22:03:46

@kovi1970: bíztató szavaidtól elérzékenyültem, csak keresem a szavakat.
Hirtelen nem is jut más eszembe, mint egy régi reklám, hogy "milyen filmet szeretek"... szóval én milyen komment-kollégákat szeretek? A trollkodósat, tárgytól eltérőset, offolósat. A rendszerellenest-okoskodósat. Kioktatósat. A tények ismeretének hiányában lévőset. Az érveknek híján lévőset, érvek híján személyeskedőset. Szeretlek Kovi :-P

nick papagiorgo 2013.10.25. 22:09:08

@TheCompromiser: köszönöm. Írok valamit, hátha érdekes lesz további kutatásokhoz.

Magam részéről ilyen múltbarévedő egyén vagyok, eszerint kormányváltás akkor lehetséges, ha van egy meghatározó kormányváltó erő (MSZP 1994, 2002, Fidesz , 1998, 2010) esetleg némi segédcsapatokkal megtámogatva (Fidesz:1998 SZDSZ:1994 ill 2002), de a dolog lényege, hogy van egy fő erő, aki viszi a prímet, és segédek, akik támogatják.

Ha az ellenzék széttöredezett (pl.2006) akkor a kormányváltás lehetetlen. Szintén lehetetlen a kormánypártnak megtartani a hatalmat (1994 MDF, 1998 MSZP, 2002 Fidesz) ha a kormánypárti tömörülés több tagból áll.Eddig csak egyszer sikerült a koránypártoknak győznie (2006), ennek oka a példás együttműködés egymás között, továbbá a gazdasági konjunktúra.

A fentieket tekintve, történelmi párhuzamot levonva, most a kormánypárt kb egy pártból áll (ami győzelmét erősíti), az ellenzék meg töredezett (ami győzelmét gyengíti), továbbá nincs az ellenzékenk olyan meghatározó pártja, aki egyesítené, vezetné a többieket (ami győzelmüket tovább gyengíti). Összevonva, a jelenlegi ellenzék győzelme a jelenlegi kormánypárt felett legalábbis kétségesek.

Ezek csak sima történelmi tapasztalatok, de a jelenlegi közvéleménykutatás adatai ezzel párhuzamban vannak.

Pszt! 2013.10.25. 22:18:55

Kit érdekel, ki van hatalmon? A fiatalok közül, aki életrevaló már rég külföldön van. A többiek ostobák, vagy birkák!

fidesz=mszp 2013.10.25. 22:40:21

Ezeknek mindegy. Csak legyen gumióvszer és barátokközt.

Tapossuk A Szabadságjogokat 2013.10.25. 22:48:13

@Pszt!: Először is kikérem magamnak. A fiatalok közül (tisztelet a kivételnek), az van külföldön, aki itthon nem volt képes megteremteni magának az egzisztenciát, mert mondjuk nem tanult, vagy szimplán lusta. Mondom, kivétel van, az én ismeretségi körömben is: ők azok, akik kalandvágyból, vagy más személyes okok miatt most kint vannak.
Aki itt van, nagyjából 3 táborra osztható.
1.) Tanulatlan, képzetlen = ha akar sem talál magának munkát.
2.) Elvégzett valami büfé ruhatár szakot, de ennél többet nem is szeretne az élettől, nem feltétlenül szeret dolgozni sem.
3.) Van normális, piacképes képesítése, beszél nyelveket, szorgalmas = kis túlzással bárhol talál munkát, ezért jól is keres.
Megsúgom, őt nem érdekli a vergődés, ami manapság megy. Ő mindenhol megtalálja a helyét, itthon is.
Én őt hívom életrevalónak.

kisQtya 2013.10.25. 22:53:05

@anyahajókabinajtóhajtogató: Én sok fiatalt ismerek (egyetemisták a gyerekeim) és közülük sokan a Fideszre fognak szavazni. Igaz, hogy többen szavaznak majd a Jobbikra.

különvélemény 2013.10.25. 23:08:25

Mégis milyen eredményt vártál?

Hirtelen hiteles és vonzó lesz az ellenzék, akik az elmúlt 3 évet marakodással töltötték? Még az LMP is ketté szakadt.

Míg a számokat nézve megállt az államadósság növekedése, a csődkockázati besorolásunk csökkent, és a foglalkoztatás is nőtt némileg.

Ehhez képest ott van a "demokratikus szemiklövetős, leesettajelvényes" ellenzék 0 programmal, 100% demagógiával fröcsögéssel és szánalmas próbálkozásokkal egymás és mások lejáratására.

Valóraváltógép 2013.10.25. 23:09:04

@Tapossuk A Szabadságjogokat: Őket inkább elenyésző kisebbségnek hívd. :)

Szerintem ideje lenne a szavazás alsó korhatárát 25 évre emelni. Azelőtt úgyis csak idegesítő, szemtelen, hormontúltengéses, piás és/vagy kocadrogos taknyos a kölykök többsége.

kisQtya 2013.10.25. 23:10:17

@nick papagiorgo: továbbá nincs az ellenzékenk olyan meghatározó pártja, aki egyesítené, vezetné a többieket

Ne mondj már ilyet! Hát a Mesterházy Faszilla által vezetett nagyszerű MSZP micsoda?

:))))

Valóraváltógép 2013.10.25. 23:15:52

@kisQtya: A Te gyerekeid kire fognak szavazni?
süti beállítások módosítása